Grabbarna drar av schysstaste låten på pendeln
The Happy Hippo Family sjunger en schysst låt på pendeln på väg till Stockholm C.
Underbart klipp tycker vi. Dela med vänner!
The Happy Hippo Family sjunger en schysst låt på pendeln på väg till Stockholm C.
Underbart klipp tycker vi. Dela med vänner!
En utklädd kvinnlig Muay Thai mästare klär ut sig till en nörd. Matcherna tar en vändning när hon visar sitt rätta jag.
Företag som förstår vikten av att synas för sina kunder ligger ett steg före konkurrenterna och har större möjlighet att tjäna mer pengar. Tankar kring synlighet går tillbaka till billboards och tv-reklam i flera decennier. Idag arbetar vi mer digital och det är internet som styr och sätter gränsen.
Som företag idag är det viktigt att arbeta med synlighet både när det gäller sök och sociala medier. Att helt enkelt synas där besökarna finns och där din tillgänglighet gynnar dina besökare att bli dina långsiktiga kunder. Att man gör rätt från början och satsar på rätt verktyg och har en fungerande strategi är bland de viktigaste valen i ett tidigt skede.
Att synas där kunderna finns är bara bra om du anpassat dig till behovet. Det finns idag mest mobila användare för flera kategorier och det krävs att företag anpassar sig till kundens behov eller så lämnar många din webbsida för att hitta en modern fungerande webbplats. Det är en skrämmande utveckling att användarna ska sätta behoven men bra i viss mån där kraven sätts av användarna, inte företag. Ofta blir det ett utvecklingskrav på företagen som i min mening är helt ok och bra för att man ska nå en högre standard på internet.
Strävan att synas på internet är många företags dröm. Att finnas där kunderna letar är en bra plan men det krävs en hel del arbete att nå resultat men ingenting är i regel omöjligt. Struktur och strategi är nyckeln till att lyckas och det innebär att mycket kunskap måste lyftas in i processen för att göra förändringen eller optimeringen om du vill.
Sökmotoroptimering är i grund och botten det som är billigast att nå resultat med. Samtidigt är det där man investerar i sin egen webbplats och ingen tid eller skrivet ord kommer någon anna tillhanda varvid man styr hela processen och gynnar bara sitt eget företag. Det finns visst möjligheter att kombinera sökmotoroptimering med sökmotormarknadsföring men det är stor skillnad i det behövs ganska mycket budget. Kostnaden beror helt på vilket affärsområde ditt företag arbetar inom och hur konkurrensen ser ur. Det finns sökord som är riktigt dyra och det man måste tänka på med detta kompletterande verktyg är att förstå vilken kostnad som leder till en försäljning. utvärdering av statistik och tracking av kundens beteende är det viktigaste för att se och göra förbättringar i varje komponent i webbplatsen.
Marknadsföring kan vara väldigt komplext och svårt. Man vet inte riktigt vad man får för det man betalar. Det finns några bra sätt som är billiga eller gratis för att nå ut med sin marknadsföring. Här listar vi några:
Det finns ett stort antal artikelarkiv där du kan publicera artiklar helt gratis. Det är en stor fördel för dig som företagare då du kan nå ut till potentiella kunder. Det kommer endast kosta dig tid att skriva om ditt företag eller din produkt. När du publicerat din artikel kommer den att indexeras av Google och synas i sökresultatet. Din artikel drar då åt sig läsare som kommer fördjupa sig i ditt företag eller produkt.
Google Adwords är ett sätt att nå ut med en annons via Google. Du väljer själv vilken målgrupp du vill att din annons ska visas för och på vilka sökord. Genom att noggrant ställa in dina annonser kan du få en väldigt bra effekt till en låg kostnad. Du kan välja att betala per klick vilket gör att du kan ha stenkoll på kostnaden och konverteringen.
Fråga runt på relevanta bloggar som har liknande nisch som ditt företag. Gör ett byte, du får skriva ett gästinlägg på deras blogg och tvärtom. Genom att synas på flera bloggar får du en större spridning för nya läsare.
Genom att delta, hjälpa och diskutera får du ett större förtroende som företag. Ett företag som bryr sig om sina kunder är något alla bör sträva efter. Det bör vara en del av din marknadsföring.
Att se sitt företag gå i konkurs är ofta en smärtsam upplevelse både på det mentala och ekonomiska planet. Ofta har man lagt väldigt timmar på bolaget och investerat inte bara pengar utan också en del utav sig själv i verksamheten, när man så tvingas plocka ner skylten och stänga ner är det allt annat än roligt. Ändå kan både de långsiktiga och kortsiktiga konsekvenserna te sig väldigt olika.
Först och främst är det av avgörande betydelse om du driver en enskild firma eller om det är ett aktiebolag. Om du har en enskild firma är du personligen ersättningsskyldig vilket innebär att du riskerar att gå i personlig konkurs om ditt företag har större skulder än vad du har personliga tillgångar. Är det däremot ett aktiebolag som går i konkurs slipper du i viss mån det personliga ansvaret då företaget då är en egen juridisk person. Trots detta kan du komma att själv tvingas betala en del utestående fordringar om man under konkursförfarandet finner att styrelsen på något vis varit särskilt oaktsam.
En direkt följd oavsett bolagsform är att du kommer stå utan inkomst, så vida du inte är ansluten till en arbetslöshetskassa då du kan vara berättigad till a-kassa. Här finner du mer information om arbetslöshetsförsäkring för företagare.
Viktigt att känna till är även att om du varit med om en konkurs kommer du få svårt att starta ett nytt företag. Det är inte ovanligt med näringsförbud i samband med konkurser och det krävs normalt en hel del extra utav den som vill dra igång en ny verksamhet nära inpå en tidigare konkurs. För att på nytt få rätt att starta upp ett nytt företag krävs att du blivit av med skulderna från det tidigare konkursboet och utöver detta behöver du även kunna visa att den nya verksamheten kommer att vara lönsam.
Som alltid är det i slutänden ett antal enskilda personer som kommer fatta det slutgiltiga beslutet huruvida du är lämplig att driva firma eller ej, därför kan det löna sig att lägga lite extra tid på ansökan om bolag. Skriv och förklara din situation och berätta din sida av historien om varför det tidigare bolaget gick omkull, på detta vis visar du inte bara mognad utan också att du verkligen bryr dig och är beredd att lägga den extra tid som krävs för att göra verklighet av dina ambitioner.
Ett alternativ till att starta eget företag är att du hittar någon som är villig att starta en firma åt dig i deras namn. Kom dock ihåg att om du väljer att göra på detta vis så avsäger du dig även en mängd lagliga rättigheter så välj en person du verkligen litar på annars kan det gå väldigt illa.
Marknadsför ditt företag helt gratis hos oss.